Amaya præsenterede milliard-overskud trods fald i pokeromsætning

Amaya præsenterede milliard-overskud trods fald i pokeromsætning

Selskabet bag PokerStars og Full Tilt – Amaya Gaming – kunne for nyligt præsentere årsregnskabet for 2015, og her er resultatet på højde med forventningerne i Q3. Med en omsætning på lige under 7 mia. kr. på tværs af hele forretningen, var Amaya Gaming i stand til at generere et overskud på 1.2 mia. danske kroner i 2015.

I alt omsatte Amaya for 1.134 mia. CAD (Canadiske Dollars) på poker, mens omsætningen på casino og sportsbetting var på 174.2 mio. CAD. Disse tal afslører et 4% fald i omsætning på poker ift. året før, men til gengæld også en betydelig stigning i omsætning på casino og betting. I rapporten fremgår det også, at casino og betting nu udgør hele 21% af den samlede omsætning, hvoraf poker nu “kun” udgør 75%.

Ved fremlæggelsen af årsregnskabet kom det også frem, at hele 80% af omsætningen stammer fra Europa, mens 13% kommer fra Syd- Mellem- og Nordamerika og 7% fra resten af verden.

“Igennem 2015 har vi succesfuldt eksekveret vores strategi om at diversificere vores operationer, og samtidigt bevare markedsdominansen indenfor poker. [..] På trods af signifikante valuta- og produktændringer, formåede vi at skabe positiv vækst, og gennem investeringer og initiativer som vil fortsætte i 2016, har vi lagt fundamentet til at blive førende på tværs af adskillige gaming vertikaler”, sagde David Baazov, Formand og CEO hos Amaya.

Læs også: Amaya-direktør vil personligt opkøbe selskabet

 

VIP-besparelser skal geninvesteres

Ved præsentationen af årsregnskabet slog David Baazov igen fast, at alle besparelser fra de omdiskuterede og upopulære ændringer i PokerStars’ VIP Program skal geninvesteres, så man konstant trækker nye spillere til bordene.

“Vi planlægger at geninvestere alle besparelser fra ændringerne i vores VIP loyalitets program, i forsøget på at tiltrække, aktivere og fastholde kunder”, siger Baazov og afslører at dette skal ske gennem vedvarende marketing-kampagner samt ved at promovere online gaming i nye og kommende markeder.

PokerStars har igennem længere tid benyttet sig af veritable superstjerner i sportsverdenen til at promovere poker i bl.a. TV-reklamer, hvor store profiler som Cristiano Ronaldo, Rafael Nadal og flere andre har båret PokerStars-patchet.

Tidligere har David Baazov annonceret at man ønsker at fordoble Amayas poker-omsætning i løbet af de næste fem år, og han benyttede lejligheden til at slå fast, at den plan stadig er sandsynlig.

“Jeg vil sige, at hvis vi får en asiatisk udvidelse såvel som en amerikansk udvidelse, så tror jeg det kunne ske”, fortalte han til investorerne.

Skriv en kommentar