Betfair: -Vi bliver i Danmark – nye promotions på vej

Betfair Poker forlader Ongame til fordel for iPoker. Efter Bwin.com forlod Ongame-netværket og gik over til bwin.party netværket, har Ongame haft nedgang i aktive spillere på netværket – en nedgang, der især er gået ud over SNG- og MTT-trafikken. Nu sadler Betfair så om.

PNN.dk fangede Betfairs Area Manager Peter Weinreich til en snak om fortid, nutid og fremtid.

Læs også: Betfair skifter fra Ongame til iPoker

Hvorfor skifte?

“iPoker er et større netværk end Ongame. Tilbuddene til spillerne er bedre her, og leverer simpelthen flere muligheder end Ongame-netværket. Det er den bedste løsning for det internationale Betfair her og nu. For Betair Danmark, og os, der arbejder her i København, kommer det så til at betyde noget mere arbejde, men den opgave kan vi godt løfte,” siger Peter Weinreich.

Jeg er den gennemsnitlige danske pokerspiller, der spiller på Betfair. Hvad kommer det her til at betyde for mig?

“Du kommer til at opleve en nedgang i spillere og i de forskellige spil, der tilbydes. Det er selvfølgelig ærgerligt, men det er nødvendigt i forhold til at komme frem til en bedre løsning. Du vil heller ikke kunne deltage i vores globale promotions, men vi arbejder til gengæld målrettet på at lave nogle promotions, der henvender sig specifikt til det danske marked.

Har I på noget tidspunkt været ude i seriøse overvejelser om at trække stikket på poker i Danmark?

“Nej. Og det kommer heller ikke til at ske. Vi bliver i Danmark. Det er .com kontrakten, der udløber om seks måneder med Ongame, mens .dk kontrakten betyder, at vi fortsat kan spille på Ongame. Jeg tror også, at iPoker kommer på .dk, jeg vil ikke love det med sikkerhed, men jeg tror det helt bestemt.”

Du snakker om fremtidige danske promotions, kan du løfte sløret?

“Nej, ikke endnu.”

Hvordan lød evalueringen på jeres store World Series Of Poker 2012-projekt (projektet, hvor Peter Eastgate og Stefan Raffay boede i to Las Vegas-knaldhytter sammen med en hel bande kinapoker-fisk, red.)?

“Helt i top. Vi er stolte af den kampagne, og vores kampagne gav helt sikkert genlyd. Også internationalt. Det var bestemt en stor udskrivning, men når man regner alt sammen, var det en succes. Og det er også det, vi hører fra spillerne selv og ude i miljøet generelt. Vi har ikke fået andet end udelukkende positiv respons, og det er vi rigtig glade for. Det er klart, at vi kigger på mulighederne for at lave noget i den genre igen i fremtiden,” siger Peter Weinreich til PNN.dk.

Læs også: Se Betfairs Las Vegas-knaldhytter her